söndag 1 maj 2011

Fototriss - Så här ser det ut där jag är, del 11

Äntligen fototriss igen, så roligt. Våren har kommit till Trelleborg och det visar jag med 3 olika sorters blommor. Vackra alla 3 även om alla inte anses vara lika "fina" :-))

Söta blå blommor som finns i min trädgård

Jag älskar tusenskönor, dom är så vackra och får gärna växa i min gräsmatta.

Dom här blommorna är också vackra men växer inte i min gräsmatta. Det finns ju några förstås men inte så här många. Dessa är fotade på en av kommunens gräsmattor.




30 kommentarer:

  1. Ja alla vårblommor är vackra även de som anses som ogräs :)

    SvaraRadera
  2. Blommor kan vi inte få för mycket av!

    SvaraRadera
  3. Åh vilka härliga bilder här hos dig. Mittenbilden bara skriker sol och värme. Mys!

    SvaraRadera
  4. Jag lät alla mina maskrosor finnas fast jag vet att dom kallas..hi hi ..jag sjunger för dig..

    Du..det är härligt med blommor..

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder på blommor som jag gärna skulle vilja se hos mig med. :)

    SvaraRadera
  6. oj så mycket fina blommor du har fotat...
    här dröjer det ett tag till innan allt är i full blom, vitsippan har ju nyss slagit ut!

    SvaraRadera
  7. Ja visst är maskrosor fina, om de växer på nån annans tomt :) Jättfina vårliga härliga bilder, den första är min favorit, söta blommor och fin bild.

    SvaraRadera
  8. Dette var en nydelig vårtriss, veldig vakre bilder ;))

    SvaraRadera
  9. Fina och härliga bilder på vårens fina blommor :)
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  10. Just inkommen från en isande kall hundpromenad i rejäl snålblåst så tycker jag att din triss ser så varm och härlig ut! Jättefina bilder!

    SvaraRadera
  11. Vad härligt det är nu med alla blommor som spirar :) fin triss

    SvaraRadera
  12. Tack snälla, men vilka sköna bilder du hade :O)

    SvaraRadera
  13. Vackra blombilder, Tusensköna blir min favorit. Visst är maskrosorna fina men tur de finns på någon annans gräsmatta:).

    SvaraRadera
  14. Jag tycker minsann att alla tre växterna är lika fina, åtminstone på bild. :)

    SvaraRadera
  15. Härligt, härligt! Så vill jag också ha det (istället för hagel) men det är nog bara en tidsfråga ;)

    SvaraRadera
  16. Fina blombilder. Prästkragen är skuren på ett spännande sätt!

    SvaraRadera
  17. Åh, dina bilder ser ju mycket vårigare ut än mina! ;) Vad vackert! Bild 2 blir min favorit.

    SvaraRadera
  18. Fullkomligt älskar maskrosen, men kanske ingen blomma man vill ha på sin gräsmatta :)

    SvaraRadera
  19. Du har fotat fina blommor och visst är de egentligen vackra allihopa även om vissa anses mindre värda.

    /Åsa

    SvaraRadera
  20. Sköna vårblomster.. så även Maskrosor... de har sannerligen en växtkraft som heter duga :-)
    Tack för besök hos mig.

    SvaraRadera
  21. Jätte fina bilder, tack för kommentaren hos mig ;)

    SvaraRadera
  22. Härliga blommor! Jag tillhör dom som faktiskt älskar maskrosor. SÅ härligt solgula!

    SvaraRadera
  23. Jodå, även jag gillar maskrosornas små gula solar som lyser så fantastiskt vackert överallt just nu.

    SvaraRadera
  24. Dina blommor gör sig i alla fall fint på bild. Fina färger.

    SvaraRadera
  25. Åh, vilka vackra blommor du bjuder på och tusenskönan är ju så underbar!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  26. Så vackra blommor! Jag ser också massa maskrosor...i vår trädgård!

    SvaraRadera
  27. Vilket rejält maskrosbestånd du funnit! Jag har hittat en i trädgården redan, men den kanske dukade under nu när det snöade...

    SvaraRadera